CRITICAL zvítězil na WebTop100
Již několik let se účastníme soutěže WebTop100. Zatím jsme postupně získali 3 ceny (vždy se jednalo o třetí místo). Tento rok se nám podařilo vyhrát v kategorii Cestovního ruchu a získat druhé místo…
Již několik let se účastníme soutěže WebTop100. Zatím jsme postupně získali 3 ceny (vždy se jednalo o třetí místo). Tento rok se nám podařilo vyhrát v kategorii Cestovního ruchu a získat druhé místo v kategorii Auto-moto.
Jak porota hodnotila naše vítězné projekty?
Web Praguebus.tours – 1. místo a tedy vítěz v kategorii Cestovní ruch
Web dostal plný počet bodů z hodnocených oblastí UX, Technické řešení a Obsah.
„Web mě velmi překvapil, je intuitivní a obsahuje i některá inspirativní řešení. Například objednávkový formulář ihned v detailu výletu.“
„Intuitivní, rychlé a přehledné. Kdybych byl cílovka, tak s PBT jedu hned. Nemám moc co dodat. “
Web byl porotci ohodnocen jako inspirativní řešení roku 2017.
Web MAXIAUTO.CZ – 2. místo v kategorii Auto-moto
„Ze stránky je na první pohled jasné, že se jedná o půjčovnu, především dodávek a větších vozidel. Rezervační formulář je jasný a zřetelný a je umístěný na dobrém místě. Grafiku doplňují vlastní ikonky, které vypadají velmi dobře. Společně s vhodně zvoleným fontem umocňují profil společnosti a vyzdvihují web na vyšší úroveň.“
„Web je technicky pěkně vyveden. Líbí se mi fungování pouze na zabezpečeném protokolu HTTPS, i posílání nadprůměrného počtu bezpečnostních hlaviček, které pomohou zabránit některým typům útoků. Během hodnocení jsem navíc nenašel žádné závažné problémy, a proto dávám webu plný počet bodů, gratuluji.“
O WebTop100
V soutěži se pravidelně utkává velké množství firemních webů, které jsou hodnoceny v různých kategoriích. My dlouhodobě konstruktivně kritizujeme rozvržení kategorií, které je v určitých situacích nedostatečné. Na jednu stranu soutěž obsahuje kategorii Mobilních operátorů, kterých jsou v České republice všehovšudy tři. Pravděpodobně by se tam mohli přihlásit i virtuální operátoři, zatím to ale nedělají. První tři místa tak rotují mezi Vodafone, O2 a T-mobilem.
Oproti tomu neexistuje kategorie, kde bychom mohli přihlásit naše projekty například z oboru školství. To je si myslím velký nedostatek, protože oblast edukativní a obecně vzdělávací bereme velmi vážně. Podobně jsme na tom například ze zubní klinikou, která automaticky spadne do kategorie B2C, což je kategorie, do které spadnou všichni, kteří se nedostanou do některé z hlavních kategorií a tím pádem tak spolu soutěží v podstatě oborově naprosto neadekvátní weby.
Tento rok bylo přihlášeno 222 projektů, ze kterých odborná porota vybírala ty nejlepší.
Odborná porota hodnotí 4 základní hlediska webu a těmi jsou user experience, grafika, technické řešení a obsah webu.