PPC zázrak jménem AdWords skripty
AdWords skripty umožňují automatizovat rutinní činnosti prováděné v AdWords. Kromě toho můžete pomocí AdWords skriptů měnit nastavení kampaní, reklamních sestav, nabídek, apod. Existují skripty,…
AdWords skripty umožňují automatizovat rutinní činnosti prováděné v AdWords. Kromě toho můžete pomocí AdWords skriptů měnit nastavení kampaní, reklamních sestav, nabídek, apod. Existují skripty, kterými můžete například pro obory závislé na počasí (klimatizace, bazény) zvýšit automatizovaně nabídky za proklik v období kdy je venku horko.
Pokud jste s AdWords skripty ještě nepracovali, tak ve stručnosti jde o to, že si v rozhraní AdWords napíšete (stáhnete odněkud) skript. Následně si ve většině případů vytvoříte v Google tabulkách nový excelový dokument (ideálně pod stejným uživatelem pod kterým se hlásíte do AdWords). Adresu tohoto dokumentu zkopírujete na příslušné místo ve skriptu. Na toto místo bude skript zapisovat výstupy.
Při složitějších skriptech je potřeba stáhnout i šablonu dokumentu – protože se v některých případech v dokumentu mění proměné – například období kterým určujete na základě jakého období chcete aby skript dělal závěry.
Skript je následně potřeba autorizovat – tedy udělit mu práva k přístupu do Google Tabulek. T9m je vše dokonáno a stačí skript spustit. Samozřejmě je zde možnost nastavit periodické spouštění skriptů.
Některé skripty (případně to jde samozřejmě do skriptu dopsat) umožňují například výsledky po zpracování zasílat na e-mail. Tím získáte jak notifikaci o tom, že skript proběhl v pořádku, tak zároveň rovnou odkaz na výstup skriptu.
Nejužitečnější skripty, jsme se rozhodli dát dohromady včetně odkazů na to, kde je najdete.
LinkChecker (kontrola odkazů)
Odkaz na skript: https://developers.google.com/adwords/scripts/docs/solutions/link-checker
Pokud máte v účtu 3 reklamy, asi jej neoceníte, ale pokud máte desítky reklamních sestav a v nich další desítky inzerátů, bude vám tento skript k nezaplacení. Web je většinou živý mechanismus a nejednou se stane, že neznalý uživatel udělá na nějaké vaší landing page 404 kvůli tomu, že například změní v dobré víře URL. Vy pak cílíte reklamu na stránku 404, což se po chvíli nebude líbit ani AdWords.
Tento skript můžete spouštět v libovolných intervalech a výstupem vám budou reklamní inzeráty, které vedou na neexistující stránky – můžete je tak obratem opravit.
Account Anomaly Detector (detekce anomálií)
Odkaz na skript: https://developers.google.com/adwords/scripts/docs/solutions/account-anomaly-detector
Automaticky porovnává aktuální vývoj kampaní s historickými daty a notifikuje v případě, že dojde k nějaké významné změně. Pomocí toho skriptu tak rychle odhalíte propady v konverzích, chyby v kampaních, docházející kredit a další.
Keyword performance report
Odkaz na skript: https://developers.google.com/adwords/api/docs/appendix/reports/keywords-performance-report
Skvělý skript pomocí kterého můžete sledovat výkon jednotlivých klíčových slov podle různých dimenzí. Ideální pro kampaně s rozsáhlejšími sadami klíčových slov.
MCC spend skript
Odkaz na skript: http://hanakobzova.cz/adwords-skript-pro-kontrolu-rozpoctu-vice-uctu-zaroven/
Skvělý skript od Hanky Kobzové – ano správně z naší kotliny.
Jako klient ho neoceníte tolik jako agentura nebo freelancer, který se stará o větší množství AdWords účtů a k jejich správě používá klientské centrum (tzv. MCC).
Skript umožňuje pravidelné sledování rozpočtů na úrovni jednotlivých účtů. K nezaplacení je hlavně proto, protože vše můžete sledovat na jednom místě jednou denně.
Nabídky (bid) dle počasí
Odkaz na skript: https://developers.google.com/adwords/scripts/docs/solutions/weather-based-campaign-management
Psali jsme o možnosti upravovat nabídky podle aktuálního počasí. Pokud ho aplikujete v praxi a podaří se vám ho nastavit tak aby měl reálný přínos, určitě nám napište 🙂